wel of niet bloggen als bedrijf
Blog

Wel of niet bloggen als bedrijf?

Wel of niet bloggen als bedrijf? Zeker wel! Zo, klaar. De rest van de blog hoef je niet meer te lezen 😉 Wil je ook graag weten waarom? Lees dan nog even verder. In deze blog deel ik 3 redenen met je om wél te bloggen.

1. Door te bloggen als bedrijf laat je zien wie je bent

Bloggen is een goede manier om te laten zien wie je bent en waar je met jouw bedrijf voor staat. Met bloggen toon je persoonlijkheid. Iets wat tegenwoordig erg belangrijk is en waardoor mensen zich meer betrokken bij je zullen voelen. Hiermee trek je daarnaast de (potentiële) klanten aan die bij jouw merk passen. Door te bloggen als bedrijf en daarmee jouw persoonlijkheid te tonen, onderscheid je je meteen van de concurrent. Jij hebt namelijk iets wat de concurrent niet heeft: jij bent jij! Iedereen is uniek.

2. Met bloggen kun je jouw kennis delen

Wat zeg je nou, Bo? Kennis delen? Ja, zeker! Door te bloggen als bedrijf laat je zien wat je weet en waar je goed in bent. Je laat zien waar je expertise ligt en waarvoor iemand bij jou terecht kan. En wees vooral heel duidelijk. Want als het te vaag is, zijn jouw websitebezoekers zo weer weg. Wees niet bang dat jouw (potentiële) klanten het door het delen van jouw kennis zelf gaan doen. Juist als ze zien hoeveel jij van het betreffende onderwerp afweet, besteden ze het liever uit aan een expert zoals (jawel!) jij.

En je hoeft ook niet bang te zijn dat jouw concurrent ermee aan de haal gaat. Ten eerste zou het plagiaat zijn wanneer hij/zij jouw teksten overneemt (wordt tevens bestraft door Google!). En ten tweede onderscheid jij je toch met jouw persoonlijkheid (zie punt 1). Klanten zoeken online naar een match, een persoon of bedrijf waar zij zich goed bij voelen en die ze vertrouwen. Dus als jij gewoon lekker bij jezelf blijft, komen de klanten (die perfect bij jou en je bedrijf passen) vanzelf. Nou ja, bijna vanzelf, want je moet er dus wel onder andere voor bloggen.

3. Door te bloggen word je beter gevonden in Google

Bloggen is goed voor jouw vindbaarheid in de zoekmachines, ofwel draagt bij aan Search Engine Optimization (SEO). Actualiteit is namelijk één van de dingen die Google beloont. En als het ook nog eens waardevolle content is (zoals een blog) is de kans dat jij hoger verschijnt in de zoekmachines des te groter. (En de kans op meer bezoekers naar jouw website dus ook.)

Kortom: wie schrijft, die blijft! Cliché, maar waar.

Wat is dan een reden om niet te bloggen?

Redenen om niet te bloggen als bedrijf, kunnen zijn:

  • Geen tijd
  • Geen ervaring
  • Geen zin

Maar ook daar zijn oplossingen voor. Ik ken bijvoorbeeld nog wel een goede tekstschrijver 😉

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.