ontstaan van the queen of content
Blog

Het ontstaan van The Queen of Content

Ik krijg heel veel leuke reacties op mijn bedrijfsnaam ‘The Queen of Content’. (Gelukkig maar!) Mensen vinden het ‘creatief’ en ‘super tof’. Ook krijg ik wel eens de vraag hoe ik op deze naam ben gekomen. Omdat ik me voor kan stellen dat er meer mensen zijn die benieuwd zijn naar het ontstaan van ‘The Queen of Content’, dacht ik: ‘Weet je wat? Ik besteed er een blog aan!’ Doe eens gek 😛

Idee om te gaan freelancen

Ik liep al een hele poos rond met het idee om te gaan freelancen als tekstschrijver / copywriter. Schrijven is namelijk wat ik het liefste doe en als freelancer kan ik me daar volledig mee bezighouden. Daarnaast heeft het werken als freelance tekstschrijver / copywriter nog andere pluspunten: ik kan zelf mijn tijd indelen en ik kan werken vanuit huis. Wie wil dat nou niet? Terwijl ik dit typ vraag ik me af waarom ik hier niet véél eerder mee ben begonnen…

Waarschijnlijk omdat het werken als freelance tekstschrijver / copywriter ook een andere kant heeft. Zo heb je geen vast inkomen (en in het ergste geval soms helemaal geen inkomen! -> geen opdrachten is geen geld). Je moet zelf zorgen voor werk (en dus inkomen). Daarnaast is veel vrijheid leuk, maar vergt dat wel discipline. Pfiew, dat heb ik! Niks aan het handje dus.

Idee krijgt vorm

Toen ik ‘in between jobs’ zat, begon ik steeds meer na te denken over wat ik nou eigenlijk wilde en het freelancen als tekstschrijver bleef maar in mijn hoofd zitten. Maar ik dacht er niet alleen meer aan, ik begon er ook over te praten.

Content is King

In mijn carrière heeft online content altijd een heel grote rol gespeeld. Omdat ik er veel mee bezig was en ik erg leergierig ben, las ik er ook veel over, om nog beter te worden in wat ik doe. En geloof me als ik zeg dat wanneer je over online content leest, je erg vaak de zin ‘Content is King’ tegenkomt.

Wat betekent Content is King?

Content is King is ooit gezegd door Bill Gates (van Microsoft), maar daar ken ik het eerlijk gezegd niet van. In de digitale wereld wordt deze uitspraak vooral gebruikt om de belangrijkheid van online content aan te duiden. Omdat ik veel lees, ben ik dus zo onderhand wel doodgegooid met deze uitspraak.

Ik hoefde dan ook niet lang na te denken over mijn bedrijfsnaam. Het is ook niet zo dat ik er echt voor ben gaan zitten. Terwijl ik met vrienden en familie aan het praten was over mijn idee om als freelancer aan de slag te gaan, kwam het eigenlijk ineens naar boven. ‘Content is King… but I am the Queen!’. Daar begon het mee. En zo werd mijn bedrijfsnaam geboren: ‘The Queen of Content’.

Inschrijven bij de Kamer van Koophandel

Om daadwerkelijk voor bedrijven aan de slag te kunnen, heb je een KVK- en BTW-nummer nodig. En daar moet je voor ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel. Eerst maar even naar de Kamer van Koophandel dus. Echter moet je dan wel al een bedrijfsnaam hebben en die naam mag niet door een ander in gebruik zijn. Gelukkig kun je dit zelf meteen al checken op de site van de KVK wanneer je je inschrijft. Goed nieuws: de mijne was nog beschikbaar!

En weet je wat het grappige is? Bij de KVK konden ze haast niet geloven dat ‘The Queen of Content’ nog beschikbaar was. Ze vonden het zo’n leuke naam dat ze vermoedde dat deze al bezet zou zijn. Maar na meerdere keren gecheckt te hebben, bleek deze toch echt beschikbaar (told ya!) en mocht ik hem daadwerkelijk gaan gebruiken. Wel hebben ze voor de zekerheid ook mijn voor- en achternaam als bedrijfsnaam opgegeven…

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.