voordelen copywriter inhuren
Blog

7 Voordelen copywriter inhuren

Twijfel je nog of je jouw webteksten en/of blogs zelf gaat schrijven of dat je het uitbesteedt aan een professionele tekstschrijver? Na het lezen van deze blog: ‘7 voordelen inhuren copywriter’ niet meer!

1.Relatief goedkoop

In eerste instantie denk je misschien goedkoper uit te zijn door één van je medewerkers de webteksten / blogs te laten schrijven. Maar ga eens na wat die per uur kost (en hoeveel tijd die er mogelijk kwijt aan is). Als die betreffende medewerker niet gewend is om webteksten te schrijven, kost dat jou als werkgever heel wat kostbare uurtjes. (Die de betreffende medewerker beter aan iets had kunnen besteden waar hij/zij wél goed in is.) Een professionele tekstschrijver kan hetzelfde klusje veel sneller klaren, doordat die het trucje al vaker heeft gedaan.

2. Snelle oplevering

En zo komen we bij voordeel 2. Een copywriter heeft (web)teksten schrijven als prioriteit nummer 1, spreekt met jou een deadline af en levert uiterlijk die datum de teksten bij je aan (of zet ze gelijk voor je online). Bij een eventuele medewerker belandt deze ‘extra’ taak toch al gauw onderaan het to do lijstje. Of het wordt ‘even tussendoor’ gedaan. Maar of dat nou ook een kwalitatief goede tekst oplevert?

3. Goede kwaliteit

Met dit bruggetje belanden we bij voordeel nummer 3. Van een professional mag je verwachten dat die een kwalitatief goede tekst bij je aanlevert. Dat betekent zonder spelfouten en (in geval van een webtekst) volgens de basisrichtlijnen voor schrijven voor het web.

4. Hogere positie in Google

Naast goed geschreven teksten, mag je van een professionele copywriter ook verwachten dat die kennis heeft van Search Engine Optimization (SEO) en teksten schrijft die scoren! Want leuk die fantastische teksten op jouw website, maar de mensen (lees: jouw potentiële klanten) moeten ze wel kunnen vinden natuurlijk.

5. Frisse blik van buitenstaander

Als eigenaar of medewerker van een bedrijf houd je je bezig met ontzettend veel zaken die allemaal waarschijnlijk heel erg belangrijk zijn. Maar zijn die ook allemaal even belangrijk om te delen? Lees: is het voor jouw doelgroep relevant om al die informatie/kennis waar jij over beschikt te weten? Nope!

Natuurlijk is het goed om je expertise te delen. Juist! Maar wel met mate. Een buitenstaander kan beter beoordelen wat wel of niet interessant is (en kan makkelijker schrappen).

6. Je houdt zelf meer tijd over

Wellicht heb je al gemerkt dat het schrijven van een goede webtekst zo eenvoudig nog niet is en dat er heel wat bij komt kijken. Als je dit zelf niet meer hoeft te doen, houd je zeeën van tijd over (die jij kunt stoppen in de core business van je bedrijf, dus waar je goed in bent). Je weet tenslotte wat ze zeggen: tijd is geld!

7. Uniformiteit en continuïteit

Wanneer jouw gehele website is geschreven en/of geredigeerd door een professionele copywriter zorgt dat voor uniformiteit online (én professionaliteit). Een tekstschrijver let er bijvoorbeeld niet alleen op dat de teksten foutloos zijn, maar ook of bijvoorbeeld de aanspreekvorm (u/jij) overal hetzelfde is.

Daarnaast kun je erop rekenen dat wanneer je het bloggen 2-wekelijks uitbesteedt aan een professional, dit ook daadwerkelijk elke 2 weken gebeurt (en niet per ongeluk een paar weken zomaar even niet, doordat het erbij inschiet). En voor bedrijven is het echt raadzaam een blog bij te houden.

Waarom bloggen zo belangrijk is, lees je in mijn blog ‘Wel of niet bloggen als bedrijf?’. (Nou weet je alleen het antwoord al ;-))

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.